System monitoringu i korelacji zdarzeń
Środowiska informatyczne dostarczające usługi krytyczne z punku widzenia przedsiębiorstwa są coraz bardziej skomplikowane i składają się z wielu elementów. Mogą się znajdować w instalacjach lokalnych jak i dostarczane jako usługa zewnętrzna (twz. chmura). Krytyczne jest aby w przypadku pojawiających się problemów z usługami można było w sposób natychmiastowy zidentyfikować, który z elementów usługi nie działa prawidłowo i go naprawić.
Dodatkowo ważne jest aby posiadać informacje, w którym miejscu nastąpił problem – po naszej stronie czy na przykład po stronie dostawcy usług zewnętrznych.
Solarwinds / WhatsUp Gold
Proponowane rozwiązanie umożliwiają monitorowanie wszystkich warstw i komponentów infrastruktury, identyfikacje problematycznych jej elementów na poziomach:
- warstwa sieciowa (LAN i Wifi)
- zarządzenie adresacją
- protokół Netflow
- aplikacje i bazy danych (do poziomu kwerend)
- warstwa wirtualizacyjna (Vmware, Hyper-V)
- warstwa fizyczna (serwery, pamięci masowe, przełączniki, inne)
- zarządzanie zmiany w konfiguracji urządzeń
- zdarzenia bezpieczeństwa (SIEM)
- analiza zdarzeń w logach systemowych i aplikacyjnych